Kar Reklam Ajansı ile Reklam ve Reklamcılık

Reklam dediğimiz şey, aslında insanları bir konuda ikna etme çabasıdır. Bu, onları belirli bir şekilde davranmaya yönlendirmek, yeni bir fikir sunmak veya dikkatlerini bir ürün, hizmet, düşünce veya kuruluşa çekmek olabilir.  Reklam, bir ürün, hizmet veya fikri tanıtmak ve insanların ilgisini çekmek amacıyla yapılan iletişim faaliyetleri olarak da tanımlanabilir

Pek çok insanın duyduğu ilk reklam sözü;’reklamın iyisi kötüsü olmaz’dır. İyi reklam varken kötüsüyle niye zarar verilir ki? Kar Reklam Ajansı olarak Kayseri'de 25 yıldır reklamlarınızı iyi boyuta taşımak için gayret ediyoruz. 

Reklam ve Reklamcılık Nedir?

Reklam dediğimiz şey, aslında insanları bir konuda ikna etme çabasıdır. Bu, onları belirli bir şekilde davranmaya yönlendirmek, yeni bir fikir sunmak veya dikkatlerini bir ürün, hizmet, düşünce veya kuruluşa çekmek olabilir. 

Başka bir açıdan bakıldığında reklam, bir ürün, hizmet veya fikri tanıtmak ve insanların ilgisini çekmek amacıyla yapılan iletişim faaliyetleri olarak tanımlanabilir.

Reklamın amacı, bahsettiğimiz şey hakkında bilgi vermek, insanların o konudaki düşüncelerini değiştirmek veya yeni bir bakış açısı kazanmalarını sağlamaktır.

Reklam adı ve fonksiyonlarıyla bu çağın kavramları gibi görülebilir. Ama işin aslı gerçekten çok eski bir geçmişe sahip olduğunu görüyoruz. Reklamın kökenleri antik medeniyetlere kadar uzanır. 

Reklam Tarihi ve Kar Reklam Ajansı Tarihi

Reklam ve reklamcılığın kökleri çok eski zamanlara dayanıyor. Tarihçiler, MÖ 3000'li yıllarda Mısır'da bulunan papirüs üzerindeki, sahibinin kaçan kölesini arayan ilanı ilk yazılı reklam örneği olarak kabul ediyor. 

Antik Yunan'da reklam olarak tellallar, köle ve hayvan satışlarında sokaklarda dolaşarak mallarını şiirlerle anlatırdı. Bu gayret sözlü reklam örneği olarak görülebilir. Antik Roma'da duvar yazıları reklam amaçlı kullanılmıştır.

Ancak günümüzdeki modern reklam, reklamcılık ve pazarlama prensipleri 1920'lerde şekillenmeye başladı. 

Sanayi üretiminin artmasıyla piyasadaki rekabet de kızıştı. Şirketler, rakiplerinin önüne geçmek ve daha geniş kitlelere ulaşmak için reklam çalışmalarına yöneldi. 

Etkili bir reklam, bir kişinin satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Markaların uzun vadede kalıcı olabilmesi için güçlü bir reklam stratejisi şarttır. Dev markalar, reklamcılığın gücünü kullanarak global bir imaj oluşturmuştur.

Kar Reklam Ajansı 15 yıl önce Kayseri'de faaliyetlerine başlamıştır.

Kar Reklam Ajansı Çalışma Alanları

Kar Reklam Ajansı Kayseri'de en sık karşılaştığınız reklam türleri arasında Billboard Reklamları, Açık Hava Reklamları, Raket Pano Reklamları, Tramvay Reklamları, Megalight Reklamları, Dijital Reklamcılık, Grafik Tasarım, Medya Planlama, Matbaa & Baskılı İşler, Tabela & Totem, sokak reklamları, sosyal medya reklamları, kurumsal reklamlar, iç mekan reklamları, radyo ve televizyon reklamları, ve mobil reklamlar üzerinde çalışıyor. 

Reklam Pazarlama İlişkisi

Reklam, pazarlamanın dört temel unsurundan biri olan "tutundurma"nın bir parçasıdır. Reklam, pazarlama dünyasında çok önemli bir yere sahip. Bir ürünün ortaya çıkışından piyasaya sunulmasına kadar her aşamada rol oynuyor. 

İşletmelerin Reklam Amaçları

Reklamın temel amacı, ürünü tanıtmak, bilinirliğini artırmak ve kullanımını teşvik etmektir. Ancak reklamlar her zaman ürün odaklı olmak zorunda değildir:

  1. Markanın değerini artırmak,
  2. Markayı konumlandırmak,
  3. Marka farkındalığı oluşturmak 
  4. Kurumsal imaj oluşturmak, için de reklam kullanılabilir.

Başarılı Reklamın Özellikleri 

Bir reklamın amacına ulaşması ve başarılı olabilmesi için gerekli özellikleri taşıması gerekmez mi? Kar Reklam Ajansı olarak reklam için harcanan zaman, emek ve paranın karşılığını almak için belli özelliklere sahip olması için çalışıyoruz. Başarılı Reklamın Özellikleri Nelerdir? 

  1.      İlgi çekici ve dikkat uyandıran

Dikkatleri üzerine çekebilmeli.

2.      Şaşırtıcı ve beklenmedik

Beklenmeyeni sunarak akılda kalmalı.

3.      Özgün, çok farklı

Benzerlerinden farklı olmalı.

4.      Duyguları harekete geçiren

İnsanların hislerine dokunabilmeli.

5.      Kullanıma teşvik edici, davetkar

Ürünü ve hizmeti deneme isteği uyandırmalı.

6.      Müşteri odaklı

Müşteri ile marka arasındaki ilişkiyi, müşterinin istek ve ihtiyaçlarına göre şekillendirmeli.

Günümüzde reklamlar, tüketicileri etkilemek için birçok farklı yöntem kullanıyor. Bu yöntemler arasında mizah, ünlü kişilerin reklamda oynaması, şaşırtıcı olaylar, eğlence, lüks yaşam tarzları, rahatlık, huzur, son teknoloji gibi unsurlar bulunuyor. 

Reklamda bunların amacı, tüketicileri markaların yeni veya mevcut ürünlerini ve hizmetlerini satın almaya ikna etmektir.

Reklam Amaçları ve Diğer Beklentileri

Bu arada şunu dikkatten kaçırmamak gerekir: Biz reklamların tek amacının satışları artırmak olmayabileceğini biliyoruz. Peki nedir reklam için farklı amaçlar?

1. Tüketicilerin zihnine markaları yerleştirmek. 

2. Tüketicilerin zihnine ürün ve hizmet özelliklerini yerleştirmek. 

3.Tüketicilerin markayı benimsemesini sağlamak. 

4.Tüketicilerin ürün, hizmet ve markayı beğenmesini sağlamak.

5. Tüketicilerin diğer markalara sizi tercih etmesini sağlamak.

Ayrıca, firmalar sosyal sorumluluk projeleri için veya kendileriyle ilgili çıkan olumlu veya olumsuz düşünceleri açıklamak ya da bunlara karşı çıkmak için de reklam yapabiliyor.

Reklamların İnandırıcı Olmasının Önemi

Reklam tasarımlarında en önemli nokta, içeriğin inandırıcı olması ayrıntısıdır. Bazı reklamlar, konusundan, sunum şeklinden veya kullanılan tasarım türünden dolayı inandırıcı olmaktan son derece uzaktır. 

Kar Reklam Ajansı, gerçek bilgileri yansıtan, etkili ve başarılı reklam ve reklamcılık düşüncesini önemsemektedir.

Sunum şeklinden kaynaklanan inandırıcılık sorunları, bazen reklamda oynayan kişilerin toplumdaki imajıyla, bazen de oyuncuların konuşmaları, mimikleri, davranışları ve hareketlerinin gerçekçi olmamasıyla ilgili olabiliyor. 

Diyalog ağırlıklı reklamların ikna edici olmamasının bir diğer nedeni de tüketicilerin doğasıyla ilgilidir. 

İnsanlar genellikle duyduklarından çok gördüklerine inanır. Bu nedenle, diyalog ağırlıklı reklamlar diğer reklam türlerine göre daha az etkili oluyor.

Ürünün veya hizmetin özelliklerini gösteren, az sayıda cümle veya ifade içeren, görsel ağırlıklı reklamlar ise daha inandırıcı bulunuyor. 

Diğer reklam türlerinde ise, verilmek istenen mesajlar, oyuncuların veya kullanılan diğer etkileyici unsurların (mizah, eğlence, lüks yaşam tarzları gibi) gölgesinde kalabiliyor. Bu tür durumlarda insanlar, mesaj yerine bu etkileyici unsurlara odaklanıyor.

Tüketicilerin en çok etkilendiği ve inandığı reklam türleri, ürün veya hizmetin anlatıldığı, görsellerin, fotoğrafların kullanıldığı ve üretim sürecinin gösterildiği reklamlardır. Bu tür reklamları izleyen tüketiciler hem etkileniyor hem de gördüklerine inanıyor.

Reklamlarda kullanılan etkileyici unsurlar aslında doğru seçiliyor. Ancak sorun, bu unsurların nasıl kullanıldığı ve markayla ne kadar uyumlu olduğudur. 

Başarılı bir reklam oluşturmanın temel kuralı hedef kitleye hitap etmek ve bu kitleyle empati kurarak hedef kitleye markayı ve ürünü daha çok benimsetmek ve müşteri sadakati oluşturmak. Bu ayrıntılar Kar Reklam Ajansı’nın reklam hazırlama sistemidir.

Reklamın Başarısının Ölçümü

Bir reklamın başarılı olup olmadığını anlamanın en temel yolu, o reklam sayesinde ürünün veya hizmetin satışlarının artıp artmadığına bakmaktır. 

Reklam ne kadar çok satış getiriyorsa o kadar başarılıdır. Bu da reklamı hazırlayanların ve yayınlayanların bir satışçı gibi düşünmesi ve ona göre hareket etmesi gerektiği anlamına gelir. Burada reklamın tek amacının da satış olmadığını yeniden hatırlatmakta yarar var.

Reklam ve Medya

Reklamın yayınlanması için bir ortama ihtiyaç vardır. Bu ortama "medya" diyoruz. Medya dediğimiz şey; televizyon, radyo, internet, gazeteler, dergiler gibi basılı yayınlar, billboardlar gibi açık hava reklam alanları ve diğer ilan yerleridir.

Şirketler bazı reklam kampanyalarında, ürünün üretiminin ve satışlarının arttığı dönemleri de vurgulayarak, reklam stratejilerini daha etkili hale getirebilirler. Bu, hem ticari başarıyı artırır hem de insanları ikna etme gücünü yükseltir.

Reklamın 5M’si 

Reklam kavramını değerlendirmek için literatürde çok kullanılan İngilizce ‘M’ harfi ile başlayan ve dikkate alınması gereken 5 önemli kavram vardır.

1. Money, Para 

Reklam için ayırdığımız bütçe çok önemlidir. Yani ne kadar para harcayacağımız sürecin her ayrıntısında etkilidir.

2. Message, Mesaj 

Reklam aracılığıyla iletmek istediğimiz şey nedir? Müşteriye ne anlatmak istiyoruz? 

3. Mission, Misyon 

Reklamı neden yapıyoruz? Amacımız ne? Yeni bir ürün tanıtmak, pazarda daha fazla yer edinmek veya marka bilinirliğini artırmak gibi.

4. Measurement, Ölçüm 

Reklamın ne kadar etkili olduğunu nasıl ölçeceğiz? Satışlar arttı mı, insanlar reklamı beğendi mi gibi soruların cevaplarını aramak gerekir.

5. Media, Medya 

Reklamı hangi mecralarda yayınlayacağız? Televizyon, radyo, gazete, internet, açık hava reklamcılığı gibi.