Billboard, Billboard Çeşitleri ile Billboard Avantajları

Billboard, açık hava reklamları çeşitlerinin içinde en etkili alternatiftir. Billboard profesyonel reklam aracıdır. Kısa zamanda, kolay yolla kişi, ürün, hizmet, firma ve marka tanıtımı yapmak için billboard en akılcı tercihtir. 

Billboard, açık hava reklamları çeşitlerinin ilk akla gelen, en etkili, öncelikle tercih edilen alternatifidir. Billboard profesyonel reklam aracıdır. Reklamlar en kısa zamanda, en kestirme yoldan ürün, en kolay şekilde kişi, ürün, hizmet ve marka tanıtımı yapmak için kullanılacağı zaman Billboard en acil tercihtir. 

Kişi, kurum, kuruluş, marka ve firmaların hedef kitlesine ulaşmak için tam 12 noktasına atışını sağlayan açık hava reklamı araçlarının başında billboard gelir.

Billboard ve Açık Hava Reklamları

Billboard ve billboard reklamları açık hava reklamlarının en çok kullanılan, tercih edilen ve sonuca ulaştıran seçeneğidir. Dolayısıyla açık hava reklamları kanadının da hızla, değişen, gelişen ve büyüyen kategorisidir. 

Hızlı gelişim, değişim ve büyümeden dolayı billboard yoğun biçimde açık hava reklamcılık faaliyetleri içinde bir tarz ve sonuç odaklı alternatif olarak tercih sebebidir. Billboard, yerel ve ulusal önemli bilgileri iletmenin, tanıtmanın ve hatırlatmanın sonuca yönelik ve bütçe dostu bir yöntemidir.

Bilboard genellikle otoyollar, ana arterler ve ana kavşaklar gibi görünürlük fırsatı çok yüksek ve yoğun trafik oranlarına sahip alanlarda yer alır. Günümüzde genellikle aydınlatılmış olan billboardlar, büyük vinil kaplı kumaş membranlara dijital olarak basılan reklam görselleri tercih edilir. 

Billboard Reklam Ajansları 

Çağımızın insanı ve işletmeler için anlam taşıyan tüketici hemen hemen her yerde sürekli billboard ve billboard reklamları ile karşılaşır. Reklam ajansları, trafiğin yoğun olduğu, araç ve yaya kalabalığının en fazla olduğu alanlarda ve mekanlarda insanların görebilmesi için uygun olan her konuma billboard yerleştirir. 

Araç sürücüleri ve araç içindeki yolcuların billboard reklamlarını her yerde görmesi için reklam ajansları billboard için özel tasarım ve yerleştirmeler yapar. Ona göre konum ayarlar, billboard konuşlandırır. 

Billboard Neden Gerekli?

Şirketler ürün, hizmet ve markaları için ihtiyaç duydukları reklamları en kolay, hızlı ve doğrudan hedef kitleye ulaştırmak ister. Bu nedenle billboard, işletmelerin reklam amaçlarına ulaşmak için gereklidir. Bu gerekliliğin nedenlerini aşağıdaki gibi sayabiliriz:

1.Hedef kitleye doğrudan ulaşma isteği,

2.Kişi, ürün, hizmet ve marka tanıtma ihtiyacını giderme, 

3.Tüketici ve hedef kitlesinin bilinçaltına girme gayreti, 

4.Kişi, firma, marka, ürün ve hizmete prestij kazandırmak,

5.Satışları artırmak. 

Açık hava reklamlarının gözde tercihi billboard bu alandaki hızlı gelişim ve değişim süreçlerini anlık takip ediyor. Bundan dolayı billboard tüketicilerin dikkatini çekmek, reklam mesajını anında iletmek ve sonuç almak için değişimlere hızlı ayak uyduruyor. 

Tüketicilerin, ev ve iş mekanlarının dışındaki bütün noktalarda teknolojinin getirdiği bütün özellikleri donanarak yerleşiyor.

Kalabalık tüketici trafiğinin bulunduğu konumlarda billboard, reklam konusunda müşterisi işletmelere ve kişilere rekabet avantajı sağlamak için yenilikçi özelliklerle yer alıyor 

Billboard Konumları

Çarpıcı, dikkat çekici ve hedef kitleye tam isabetle ulaşabilmek için billboardlar son derece akılcı, sonuca odaklı, başarıya götüren konumlara ve noktalara yerleştirilmesi gerekmez mi? 

Amaca uygun billboard konumları neler olabilir? Haydi birlikte bir beyin fırtınası yapalım: 

1.Şehiriçi ve şehirlerarası otoyollar ve otobanlar 

2.Otobüslerin durakları, 

3.Metrolar, 

4.Şehir Parkları

5. Açık ve kapalı otoparklar,

6. Tren gar ve istasyonları,

7.Semt pazarları, 

8.Futbol ve basketbol stadları,

9.AVM’ler,

10.Liman ve iskeleler,

11.Hastaneler, postaneler, eczaneler

gibi insan etkeninin yoğun olduğu her alanda konumu olabilir.

Billboard Avantajları Nelerdir?

Kişi, ürün, hizmet, marka ve firmaya; 

1.Rekabet avantajı, 

2.Tanınırlık artırır, 

3.Hedef kitleye ulaşma hızı, 

4.Tanınma oranı yükselişi, 

5.Reklam hedefine ulaşma.

Billboard Hedef Kitleye Nasıl Ulaşır?

1. Mesaj içeriği, 

2.Zaman ayarlaması

3.Konum seçimi,

4.Hedef kitle.

Seçiminde yapılan doğru tercihler hedef kitleye kolaylığını, ulaşım hızını, başarısını artırır. 

Billboard Çeşitleri Nelerdir?

İşletmelerin ve şahısların reklam ihtiyaçlarını böylesine hızlı ve kolay karşılayan billboardların elbette ihtiyaçların büyüklüğüne, acilliğine, niteliğine ve niceliğine göre çeşitleri vardır:

1.Işıklı Billboardlar

Gece görüş kolaylığı sağlamak için uygun aydınlatmayla donatılır. Bu çeşit billboard, gece faaliyet gösteren işletmeler ve 7/24 çalışanlar için yararlıdır. 

Işıklı ve etkili aydınlatması şehir merkezi ile trafiğin yoğun olduğu yerlerde gece ve gündüz etkili ve çekici olmasını sağlar. 

2.Ayaklı ve Işıklı Poster Billboardlar

Çeşitli niteliklerdeki demir, plastik, ahşap profil ayak üzerine kurulan poster şeklinde aydınlatmaya sahiptir.  İstenilen boyutlarda yükseklik sağlamak kaliteli aydınlatma sayesinde konumundan daha uzak mekanlardan da algılanabilir. 

Fiyatı, kolay kurulumu, kısa süreli kullanım yaygınlığı küçük ve biraz da orta ölçekli işletmeler ile bunların küçük çaplı kampanyaları için etkilidir.

3.Light Box (Işık Kutusu)

Genellikle açık hava reklamları için dış mekanlarda kullanılan billboard iç mekânlarda ince ve ışıklı formatla kullanılır. 

Günlük çok sayıda tüketicinin ziyaret ettiği her türlü mağaza ve AVM’lerin içlerinde kullanılır. Etkileyici aydınlatma sistemleri, sağladıkları parlaklık nedeniyle alış veriş için gelen insanların yoğun ilgisini çeker. Reklamın mesajını başarılı biçimde iletir.

4.Menü Billboardları

Light box billboard gibi iç mekanlarda özelikle lokanta, restoran, yemek sunum merkezleri ve fast food mağazalarının ihtiyaçlarına göre özel dizayn edilir.

Dışarıda veya girişte bulunurlar Bu billboardları kullanarak, lokanta, restoran yemek sunum merkezleri ve fast food mağazaları menülerini sergiler. Menü billboardlar yer alacağı konuma, doğal aydınlatma durumuna göre ışıklı veya ışıksız  tasarlanabilir.

5.Notice Board 

Duyurmak, bilgi vermek, yönlendirmek amacıyla genel olarak kalabalık alanlarda ilanların iletilmesini sağlar.

6.Su Tankı Helizon

Su tankları genellikle binaların son katlarında, dam ve çatılarında yer aldığı için kullanılış yerine göre bu isim verilmiştir. Yukarıda su tankı görünümüyle reklam için kullanılan çok dikkat çeken, logo tanıtımında tercih edilen ilginç billboard çeşidi olarak tercih edilir.

7.Konveks Işık Kutusu

Convex Light Box adıyla da literatürde bilinmektedir. Ayna ve merceklerin konveks özellikleri kullanılarak üretildiğinden dolayı bombeli reklam panoları üç boyutlu görüntü sağlar.

Konveks mercek ve ayna özellikleri nedeniyle sağladıkları aydınlatmadan dolayı dikkat çekici nitelikleri yüksektir.

8. Snaplight 

Anlık ışık olarak da bilinen snaplight billboard, iç ve dış ortamlarda açılıp kapanabilen özelliği yanında hızlı ve kolay değişiyle tercih edilen billboard türüdür.

9.Snowboard Kilitli Billboard

Görsel değişim kolaylığı, kilidiyle güvenlik sağlaması, dayanıklı olması nedeniyle sert, soğuk, buzlu ve karlı dış alanlarda pratiklik sağlar.

10.Bombeli Billboardlar

Konveks ışık kutusu, convex light box mantığıyla üretilen, hafif eğimli yüzeyi de reklam görünüm açısını genişletmesi nedeniyle otoban ve otoyollarda kullanılır.

11.Afiş Billboard

Boyut olarak yüksek ve geniş poster konulması nedeniyle uzun zaman, kalabalık yerlerde tercih edilen sabit billboard’dur. 

Yukarıdaki bölümde açıklamaya çalıştığımız çok sayıdaki billboard çeşitleri, kişi, ürün, hizmet ve markanın reklam stratejisini, kullanım özelliklerini ve hedef kitleye ulaşma şansını artırır. 

Amaçlara ulaşmak için hazırlanan ve sunulan reklamın başarıya ulaşması için kullanılacak billboard çeşitleri tercihi çok kritik bir karardır. 

Billboard Çeşitleri Nasıl Seçilir?

Billboard, kullanılacak bölge ve mekanların demografik özellikleri dikkate alınarak karar verilmelidir. Zengin bir mahalle ile yoğun AVM bölgesinde aynı billboard çeşidi kullanımı beklenemez değil mi?

Kullanım alanı, bölgesi ve mekanı doğru tercih edilmeyen billboard, reklamın çekiciliğini, başarısını, etkisini azaltabilir. Bununla birlikte harcanan emek, zaman, para ve malzemeyi israf eder. 

İstenilen hedef kitleye, hedeflenen kişi, ürün, hizmet ve markanın mesajını iletebilmek için doğru yer ve billboard çeşitleri seçimi reklamın başarısını artırır. Reklam hedefini gerçekleştirebilme özellikleri taşıyan billboard çeşitleri başarıya ulaşma sürecini kolaylaştırır, amaca ulaştırır.

Kullanım amacı ve reklam verenin sektörü billboard çeşitleri seçimini değiştirir. Bu seçimde aslında göz önünde tutulması gereken; kişi, ürün, hizmet ve markayı hedefe hızlı, kolay ve kısa yoldan taşıyacak alternatifi seçmektir. 

Billboard Reklamı Nedir?

Açık hava reklamı yapılırken mesaj, ürün, hizmet ve markanın yer aldığı afişlerin yerleştirildiği araçlar kullanılarak yapılan reklamlar billboard reklamı olarak isimlendirilir. 

Satış sözleşmesinde tanımlandığı gibi nüfusun istenen bölümüne erişimi elde etmek için genellikle açık hava reklamları operatörü tarafından şehrin nüfus ve trafik yoğun alanlarında çeşitli konumlar arasında billboard reklamları yayınlanır. 

Uzun süreli, yüksek görünürlükle yayınlanan billboard reklamları firmaların ürün, hizmet ve marka tanıtımı; bilinç altına yerleştirme ve hatırlatma amacına uygun olarak bölge insanları üzerinde önemli bir etki sağlar. 

Ürün, hizmet, marka ve firma sayısı arttıkça tanıtım ve reklam ihtiyaçları da artmaktadır. İnsanlar yürürken, seyahat ederken, bir parkta dinlenirken, otobüs, vapur, gemi, uçak beklerken sayamayacağı kadar çok açık hava reklamı araçlarından billboard görür.

Reklam veren kişi, kurum, kuruluş ve firmaların çok sayıdaki billboard reklamları arasında nelerin akılda kaldığını, hatırlandığını ve ilgi çektiğini bilmesi gerekmez mi? 

Kayseri Billboard Reklamı 

Kayseri reklam veren çok sayıdaki kişi, kurum, kuruluş ve firmalara ev sahipliği yapmaktadır. Öncelikle reklam veren Kayseri billboard reklamı bütçesi için ayırdığı kaynağın israf olmaması ve hedefini kaçırmaması için bazı konularda seçici olması, gözünü dört açması gerektiğini bilir.

Billboard Ölçüleri Nelerdir?

Billboard ölçüleri çok farklıdır. Billboard reklam panosu 340 cm genişlik ve 200 cm yükseklik ölçülerinin standardıdır. Bu, genellikle genel boyutu 200 cm x 340 cm olan en büyük standart açık hava reklamları formatıdır. Billboard konumu değişebildiği gibi farklı billboard boyutları da vardır. 

Billboard, afiş haline getirilmeden baskı öncesi pano boyutuyla uyumlu hale getirilmesi gerekir. Afiş ve pano boyutlarının farklılıkları, baskı öncesi aynılaştırılmalıdır. 

Billboard ölçüleri ayarlandıktan sonra diğer adımları gerçekleştirmek; zaman, emek, kaynak ve paranın maksimum kullanımı için gerekli olacaktır.

Billboard Kiralama Nasıl Yapılır?

Sadece bir telefonla arayıp bir kahve içim süresi görüşmeyle Kar Reklam Ajansı’nın Kayseri’de şehir merkezinin farklı noktalarındaki billboard reklamı alanlarını kiralayabilirsiniz. 

Kar Reklam Ajansı ile maliyetleri minimize ederek, kişi, ürün, hizmet, firma ve markanı tanıtımını en verimli şekilde yapabilirsiniz. Kar Reklam Ajansı Kayseri’de hedeflerinize uygun şekildeki açık hava reklam çeşitlerine sahiptir. 

Billboard Reklamı Nasıl Verilir?

Billboard Reklam verme süreci tasarımdan baskıya, yer seçimine kadar hazırlık aşamaları firmalar açısından zor ve yorucu bir süreçtir. Kar Reklam Ajansı gibi kurumsal ve başarılarını ispatlamış firmayla çalışarak zor ve yorucu işlerden kurtulur, gerçek işlerinize yoğunlaşabilirsiniz.

Kar Reklam Ajansı Kayseri genelinde araç ve yaya trafiğinin yoğun olduğu reklam noktalarına sahiptir. Bundan dolayı müşterisi olan kişi, kurum, kuruluş ve firmalara sürecin başlangıcından sonuna kadar profesyonel nitelikte hizmet sunar. 

Billboard reklam verme, billboard kiralama sürecini rahat yönetmek için Kar Reklam Ajansı ile iletişime geçin. 

Billboard, billboard reklam verme, billboard kiralama konusunda sunacağımız projeleri inceleyin, birlikte karar verelim. Ne dersiniz?

Billboard Maliyetini Etkileyen Faktörler Nelerdir?

Billboard reklam maliyeti pek çok faktörün etkisiyle oluşur. Bu faktörleri; 

1.Billboard boyutu, 

2.Kalitesi, 

3.Billboard konumu, 

4.Yerleşme yönü, 

5.Aydınlatma özellikleri, 

6.Billboard şehri, şeklinde sıralayabiliriz. 

Bu nedenle billboard maliyetlerini, billboard çeşitleri sayısınca farklı alternatifler oluşturur.

Billboard Kiralama Fiyatlarını Etkileyen Faktörler Nelerdir?

1. Billboard konumu, 

2. Cinsi,

3. Alanı, 

4. Boyutu,

5. Kira süresi,

6. Aydınlatma özellikleri,

7. Kalitesi, 

8. Genel özelliklerine göre farklılık gösterir.

Reklamın bir maliyeti elbette vardır ve bu her açıdan önemlidir. Bundan dolayı şirketler kampanya başlatmadan önce billboard kiralama fiyatları hakkında en ince ayrıntılarına kadar bilgi sahibi olmak ister. 

Billboard için kullanılan materyal baskı fiyatları billboard kiralama fiyatlarını önemli oranda etkiler. Billboard reklam alanları da çoğunlukla haftalık ve aylık kiralanır. Şehirlerin nüfus yoğunluğu, irili ufaklı şirketleri billboard reklamlarına yönlendirir. 

Billboard Başarı Faktörleri

1.Reklam konsepti,

2.Billboard konumu,

3.Billboard boyutu 

4.Yakınındaki tüketici özellikleri, 

5.Billbord hedef kitlesi tüketici davranışları,

6.Billboard hedef kitlesi tüketici tercihleri 

7.Zaman (mevsimler, aylar, özel günler)

8.Billboard kullanım süresi, 

9.Reklam afişi boyutları,

10.Reklam afişi görselleri.

Billboard Reklamı Zorlukları

Billboard reklamları firmaları sonuçları itibarıyla hedeflerinin kolay ve en kısa sürede ulaştıran araç olmasına rağmen, kullanım sürecinde ve süresinde karşılaşılan bazı zorlukları da vardır.

1. Baskı malzemesi anlık tedariki.

2. Şehir estetiğine olumsuz katkı imajı,

3. Mevsim şartlarına (soğuk, kar, buz, yağmur, sıcak, güneş ve neme) karşı koruma.

4. Billboard güvenliği sağlama.